Rozliczanie choroby pracownika
ZDANIEM EKSPERTA
Jak liczyć dni zwolnienia lekarskiego?
Nasz ekspert: Katarzyna Tokarczyk
Zobacz odpowiedźTEMAT TYGODNIA
Shadow AI. Jak niekontrolowane korzystanie z ChatGPT i innych botów naraża sekrety firmy?
11 września 2026
Czy w przypadku, gdy przedsiębiorca nie posiada na stanie żadnych towarów handlowych? Czy w tym…
Na dzień 31 grudnia nie posiadałem w firmie żadnych towarów handlowych. Czy wobec tego także byłem zobowiązany sporządzić remanent końcowy? Prowadzę uproszczone rozliczenia w…
- ZUS (spółki akcyjne, spółki z o.o., spółdzielnie, stowarzyszenia, fundacje)
- Podatek dochodowy
- PIT 4
- PIT 8A
- ZUS (jednoosobowa działalność gospodarcza, spółki: cywilne, jawne, partnerskie, kamandytowe, komandytowo-akcyjne)
- VAT 7
- VAT 7K
- VAT UE (elektroniczna)
Najchętniej czytane
- Minimalna stawka godzinowa 2026 r. - ile wynosi i jak ją ustalić?
- Darowizna w najbliższej rodzinie w 2026 roku - czy należy ją opodatkować?
- Wniosek o urlop macierzyński i rodzicielski 2026 r. - darmowy wzór z omówieniem
- Wzór PIT-2 (9) 2026 do pobrania z instrukcją wypełnienia
- Badania lekarskie pracowników – co się zmienia w 2026 roku?
Najchętniej czytane
- Minimalna stawka godzinowa 2026 r. - ile wynosi i jak ją ustalić?
- Darowizna w najbliższej rodzinie w 2026 roku - czy należy ją opodatkować?
- Wniosek o urlop macierzyński i rodzicielski 2026 r. - darmowy wzór z omówieniem
- Wzór PIT-2 (9) 2026 do pobrania z instrukcją wypełnienia
- Badania lekarskie pracowników – co się zmienia w 2026 roku?
Czy bilet za przejazd PKP można traktować jak fakturę i zaksięgować w kosztach firmowych?
Prowadzę działalność gospodarczą, jestem czynnym podatnikiem VAT. Ostatnio musiałem dotrzeć do mojego klienta do innej miejscowości. Zazwyczaj jeżdżę samochodem, był jednak w naprawie, dlatego skorzystałem z usług PKP. W jaki sposób mogę zaksięgować bilet za przejazd PKP(dodam, iż na potwierdzenie posiadam jedynie bilety, nie mam faktury).Radek, Zielona Góra Wydatek związany z zakupem biletu jednorazowego na przejazd (bilet za przejazd PKP) w celach związanych z działalnością gospodarczą, należy traktować jak fakturę. Wynika to bezpośrednio z Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wystawiania faktur. Zgodnie z jego par. 3 pkt 4 bilet jednorazowy (np. PKP, PKS, prom) może być traktowany jak faktura, od której przysługuje podatnikowi prawo do odliczenia podatku VAT.Kiedy bilet za przejazd może być uznany za fakturę?Jednak, aby można było potraktować bilet jednorazowy na przejazd jak…
Czy bilet za przejazd PKP można traktować jak fakturę i zaksięgować w kosztach firmowych?
Prowadzę działalność gospodarczą, jestem czynnym podatnikiem VAT. Ostatnio musiałem dotrzeć do mojego klienta do innej miejscowości. Zazwyczaj jeżdżę samochodem, był jednak w naprawie, dlatego skorzystałem z usług PKP. W jaki sposób mogę zaksięgować bilet za przejazd PKP(dodam, iż na potwierdzenie posiadam jedynie bilety, nie mam faktury).Radek, Zielona Góra Wydatek związany z zakupem biletu jednorazowego na przejazd (bilet za przejazd PKP) w celach związanych z działalnością gospodarczą, należy…
Oświadczenie o przyjęciu spadku a przetwarzanie danych spadkobiercy
7 października 2026
- Rodzicielskie świadczenie uzupełniające a sprawowanie władzy…
- Sądowe ustalenie kontaktów z wnukami w czasie rozwodu rodziców
- Dorabianie na emeryturze. Jakie limity obowiązują?
- Grupy zawodów, w których występują niedobory kadrowe – nowy wykaz
- Piecza współdzielona po rozwodzie – nowe przepisy o opiece i…
- Zadośćuczynienie z tytułu śmierci nienarodzonego dziecka – co warto…
- Wynagrodzenie i zasiłek chorobowy – zwrot przez pracownika,…
-
Prawa konsumenta
Przemijająca przeszkoda w posiadaniu a zasiedzenie – czy przerywa…
9 października 2026